Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu aniżeli przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście opracować swój osobisty smak deseru, łącząc pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on stosowny technicznie oraz bezproblemowy.

Comments are closed.